[D66] Bijhouden vervalste corona-cijfers overheid

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri May 28 16:25:23 CEST 2021

Ik houd de coronacijfers nog steeds bij op,
    http://www.fluks.combidom.com/fluksweb/SARSCoV2.txt

Onderaan staat sinds gisteren het nieuwe (vervalste) cijfer van de
tellingen van 27 mei 2021. Dit cijfer wordt 1 maand bijgehouden op het
linkerplaatje op https://coronadashboard.rijksoverheid.nl. Probleem zij
dat het cijfer voortdurend verandert.

Ik ben benieuwd hoe vaak de overheid de cijfers - in it geval voor 27
mei 2021 - vervalst. Het is minstens 3x maar wellicht worden de cijfers
dagelijks veranderd ? En altijd naar beneden, nooit naar boven (vermoed
ik). In 1 dag is het cijfer al met 31 gedaald, pakweg 1%.

Enfin, wie het wil, kan zelf meelezen... of het zelf bijhouden voor een
andere datum.