[D66] Medewerkers TK-fractie FvD positief getest op corona(Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #665)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed May 12 15:12:22 CEST 2021

Bron:  Telegraaf
Datum: 12 mei 2021
Ref:
https://tpo.nl/2021/05/12/video-thierry-baudet-tpo-heeft-gelijk-inderdaad-corona-uitbraak-op-fvd-fractie/

https://tpo.nl/2021/05/08/bassiehof-zo-kreeg-thierry-baudet-corona/
Opm:   Zojuist legde de voorzitter van de Kamer het debat stil teneinde
        opheldering te verkrijgen of Baudet zelf al-dan-niet corona heeft

Baudet is 'dagen ziek geweest', maar liet zich niet testen

DEN HAAG - Een aantal medewerkers van de FvD-fractie heeft onlangs
corona gehad. Partijleider Thierry Baudet is ook 'een paar dagen ziek
geweest', maar heeft zich niet laten testen op het virus.

'Ik ben een paar dagen ziek geweest, maar heb me niet laten testen',
zegt Baudet daarover. 'Het kan de coronagriep zijn geweest, of een
andere griep.' Hij bevestigt wel dat medewerkers van zijn fractie
positief hebben getest op het coronavirus. Maar, zegt Baudet daar
woensdag in de Tweede Kamer over: 'We hebben geen enkel bericht dat
mensen hier grieperig waren, binnen in het gebouw.'

Wijnproeverij

Baudet reageert op een bericht van The Post Online, waarin stond dat er
half april een nachtelijke wijnproeverij was geweest op de FvD-fractie,
waarna meerdere aanwezigen ziek werden. 'Er zijn wel eens eerder mensen
van ons grieperig geweest, dat hoort bij het leven toch?',
bagatalliseert Baudet de situatie. Volgens hem was het een 'heel
gezellige avond'.

De FvD-leider zegt berichten dat het Kamer-personeel last heeft van zijn
fractiemedewerkers niet te herkennen. 'Ik weet niet wat voor verhaal dat
is. Als het zo is, zal ik medewerkers daarop aanspreken.'

--------
(c) 2021 Mediahuis Nederland B.V.