[D66] Nieuwe verkiezingen !

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Mar 26 15:42:34 CET 2021

Okee, 't is waar - ik heb niet gestemd omdat de Kamer niets gedaan heeft
om De Jonge te stoppen. Van de week werd het FvD door collega's bevraagt
tijdens het plenaire coronadebat wat men dan anders wil dan achter het
Kabinet aanlopen. Echt waar, ik verzin het niet. Zo ging het echt.

Nu moet ik zelf ook niets van dat FvD hebben - en nog minder van hun
ronduit krankzinnige corona-standpunt - maar de brutaliteit dat het
wordt verweten dat men zich niet achter het politiek-correcte standpunt
schaart... getverderrie. Terwijl de politiek-correcte regering al een
jaar liegt en bedriegt wanneer het op corona aankomt. En dan een
dergelijke wanvertoning in de Kamer - en bepaald niet voor het eerst.

Nederland zou een factor 50 minder voorspoedig vaccineren dan het VK, er
worden hier naar verhouding aanzienlijk meer mensen besmet met corona
dan bij onze oosterburen en er zijn inmiddels dermate veel mensen de
dood ingejaagd dat er momenteel *minder* mensen in Nederland sterven dan
normaal - louter omdat de voorraad slachtoffers even op zij. Maar heb
geduld: Er is een nieuwe besteld - De Jonge en Van Dissel kunnen niet
zonder beloften over bestellen.

En dan nu 'The Ollongren Paper' (zo heet het in het buitenland). Het
wordt almaar gekker en gekker. Het ganse Volk zal als 1 man achter haar
Omtzigt staan, maar in Den Haag gaat de corruptie vrolijk verder. Men
trekt zich nergens nog iets van aan.

In een echte democratie zou de Kamer zichzelf ontbinden en zouden er
opnieuw verkiezingen gehouden worden (vandaag werd zowaar het resultaat
van de laatste verkiezingen openbaar gemaakt). Als het waar zij dat
Rutte en Kaag achter dat Omtzigt-gedoe zitten, dan dienen ze zo snel
mogelijk op te donderen.

Waar blijft de staatsgreep, waar blijft het leger, waarom staan er nog
geen tanks op het Binnenhof ?

Marc Fluks, Amsterdam