[D66] Wegkijkverkiezingen

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Mar 17 13:30:18 CET 2021

Nog nooit zijn de verkiezingen zo saai geweest - er gebeurde echt
helemaal niets.

De olifant in de Kamer (de corona-pandemie) werd angstvallig uit de weg
gegaan want na alle corona-debatten gevolgd te hebben is het me
inmiddels duidelijk dat de dames en heren politici geen flauw benul van
het onderwerp hebben. En dus kijken ze gewoontegetrouw weer eens weg.
Als het aan de Kamer ligt dan gaan we op de ingeslagen weg voort, komt
De Jonge terug in het nieuwe kabinet Rutte en blijft de oppositie keurig
in de pas achter de coalitie aanlopen. Reden voor mij om niet te
stemmen. Ik maak m'n handen liever niet vuil...

Ik vond dat Kaag het wel goed deed maar ook in haar geval geldt dat ze
het nergens over had. In het verkiezingsdebat,

https://www.npostart.nl/nos-nederland-kiest-het-debat/16-03-2021/POW_04924771
zien we haar op 0:53:37 zowaar op straat met 2 honden - een witte en een
zwarte. Tja...

Mijn voorspelling: De PvdA zal aanschuiven bij de oude coalitie en er
verandert verder helemaal niets. En de burger heeft het nakijken of gaat
dood aan corona. Ik ken inmiddels 1 persoon die gevaccineerd zij: M'n
huisarts. De 95-jarige zelfstandig wonende moeder van m'n buurvrouw
wacht nog steeds op een oproep om geprikt te worden en een derde van de
zorgmedewerkers ook. Zelf zak ik verder en verder op de lijst. Het
NOS-journaal wil ons, zoals gebruikelijk, iets geheel anders doen
geloven.  :-(