[D66] Politiek draait door

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Mar 9 12:32:21 CET 2021

In de VS worden volgens de CDC dagelijks 2,2 miljoen mensen ingeent
tegen Covid-19. In Nederland knoeit men nog steeds maar wat aan, houdt
zich niet langer aan de eigen voorschriften en verkondigt een
diepgestoorde minister van VWS reuzentrots dat ons land toch maar even
in totaal hetzelfde aantal mensen heeft gevaccineerd en gaat vaccineren
als men in de VS in een paar uur doet. Waar een klein land niet groot in
kan zijn, we blazen toch maar mooi een toontje mee.

De diepgestoorde minister van VWS wordt morgen uiteraard niet door een
volkomen in de war zijnde Kamer uit de regering getrapt (stel je voor).
Reden voor mij om niet te gaan stemmen. Het toeval wil dat ik niet eens
kan stemmen want ik woon in een gedeelte van Amsterdam waar geen
stempassen worden vertrekt (zoiets heet 'democratie'). Geen idee waarom
dit is maar het zij illustratief voor een land in complete chaos.

De een-op-na-de-slechtste minster is die van Wetenschappelijk Onderwijs
en is zowaar van D66-huize. In de NRC Handelsblad van gisteren staat een
stuk over hoe hogescholen thans 'universiteitje' mogen spelen. Er wordt
daartoe een eigen HBO-titel opgetuigd die suggereert dat iemand
gepromoveerd zou zijn (echt waar, niet lachen, zo doet onderwijspartij
D66 de dingen vlak voor de verkiezingen). Het hogeschool-doctoraat gaat
volgens de NRC 'PD (Professional Doctor)' heten. Hogescholen worden al
doende officieel erkende 'diploma mills',

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/08/hogescholen-beginnen-met-een-eigen-doctoraat-a4034718

https://www.vereniginghogescholen.nl/themas/professional-doctorate-trajecten

https://www.port.ac.uk/study/postgraduate-research/research-degrees/professional-doctorates

...men kan wel merken dat er verkiezingen aan zitten komen...