[D66] Klimaatmaffia slaat toe

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Mar 2 10:23:41 CET 2021

Gisteren in de media: Van het gas-af kost 40000 Euro/woning.

https://schiedam24.nl/nl/nieuws/wonen/eib-aardgasvrij-maken-kost-40000-euro-per-woning/16722
   https://www.eib.nl

Ik vind, eveneens gisteren, een krantje in de brievenbus waarin staat
dat ik hieraan mag (moet ?) meedoen,
   https://www.ketelhuiswg.nl

Er staat in dat men - eenmaal aardgasvrij - water moet kopen van 40
graden (moet dus electrisch worden opgewarmd naar 80 graden voor de
verwarming en naar 65 graden voor andere zaken). Uiteraard komen hierbij
de kosten van een ander fornuis en andere pannen. Tel uit je winst.

Momenteel betaal ik 40 Euro/maand aan electra+gas (zuinig toch ? -
huiskamer kijkt dan ook uit op het zuiden - tijdens de recentelijke
vorstgolf bereikte de ongestookte temperatuur met zonlicht de 20-23
graden).
Dit zal, eenmaal van het gas af, het 4-voudige of meer worden, zo valt
te vrezen. We hebben deze gluiperige streek overigens te danken aan
klimaat-expert Ollongren. Dat juffie dat het referendum afschafte.

Probleem met duurzaamheid/klimaat-gelovigen is dat ze hun geloof
verplicht willen opleggen aan de rest van de Mensheid. Als ze nu eens
zelf iets zouden doen... maar neen, anderen moeten en zullen
meemarcheren naar een punt aan de horizon. Ongeacht wat het mag kosten.

Elders zijn dit soort dwaze experimenten overigens faliekant mislukt.