[D66] ...en toen was er het RTL4-verkiezingsdebat...

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Mon Mar 1 19:02:07 CET 2021

En als je dan zoals Wilders met droge ogen en een stalen gezicht staat te verkondigen dat Zwarte Piet minister van cultuur moet worden dan ben je wel heel diep gezonken. Ik kreeg echt kotsneigingen toen ik die idioot zag bleren.
Verders viel op dat Hoekstra een beter schaatser dan debater is, dat Jesse Klaver totaal wegviel in een op zichzelf al heel slecht debat, dat Rutte behalve bij het nieuwe onderdeel "vragen van burgers" compleet buiten schot bleef en dat Marijnissen een charmant roze broekpak aanhad. Behalve in haar opmerkingen tegen Wilders was Kaag redelijk zwak en hadden ze beter Tjeerd de Groot in plaats van Kaag tegenover die boerenactievoerder kunnen zetten.

De digitale campagne heeft overigens de opmerkingen van Wilders in het radio 1 debat uitstekend als boemerang laten werken:

"De zwevende kiezer kan landen op de Kaagbaan."  (dubbel toepasselijk: de Kaagbaan is Runway 6, dus deze kunnen we makkelijk in 66 omzetten).

Ernst Debets/
Zaanstad