[D66] Kaag: Opmerkingen over documentaire niet op mijn verzoek gemaakt

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Jun 30 14:29:17 CEST 2021

Bron:  ANP
Datum: 30 juni 2021

Kaag: Opmerkingen over documentaire niet op mijn verzoek gemaakt

DEN HAAG (ANP) - De verzoeken om delen van de VPRO-documentaire over
D66-leider Sigrid Kaag aan te passen, werden niet door of namens haar
zelf gemaakt, zegt Kaag in een eerste reactie. De website GeenStijl
schreef dinsdag over vrijgegeven mails waaruit blijkt dat het ministerie
van Buitenlandse Zaken en D66 zich toch inhoudelijk bemoeiden met de
film. Kaag houdt vol dat er alleen van te voren 'werkafspraken' zijn
gemaakt met de ploeg die haar lange tijd volgde.

De D66-leider hamert er vooral op dat ze de opnames 'intrusief' vond.
'Ik wilde van die documentaire af.' Ze baalt ook van het beeld dat ze
zonder gordel in de dienstauto zit. De bekritiseerde documentaire
schetst 'niet altijd een flatteus beeld', meent Kaag.

--------
(c) 2021 ANP