[D66] [JD: 128] Leaving Holland

R.O. juggoto at gmail.com
Wed Jun 30 09:10:02 CEST 2021

https://leavingholland.com/nieuwe-belastingregel-voor-gepensioneerden-in-het-buitenland/

"Als je dan bedenkt dat voor elk jaar dat je voor je moet pensioen gaat
in het buiteland verblijft je AOW met 2% gekort wordt is de Nederlandse
staat wel erg hard bezig met het financieel afstraffen van verhuizen
naar het buitenland.

Ik ben een beetje moe van de Nederlandse overheid en het gegraai, 1 van
de redenen waarom ik het land in 2015 verlaten heb. Het gevoel dat voor
de ene groep alles kan en voor de andere groep niets blijft me
achtervolgen. En niemand kan dat rechtpraten in mijn hoofd.
Gevoelsmatige zaken zijn precies dat wat het is: een gevoel, daar zit
geen redenatie achter of feiten, dat is gewoon wat je overkomt elke keer
als de brievenbus kleppert of iemand in Den Haag een handtekening zet.

Ik had niet kunnen verwachten dat de wetten van dit kabinet me in het
buitenland zouden achtervolgen, en niet alleen mij, met mij vele anderen
die nu of hun visum moeten veranderen of moeten beknibbelen."