[D66] Capita selecta

R.O. juggoto at gmail.com
Tue Jun 22 14:27:24 CEST 2021

Wetenschap is wat Latour een zuiveringsproces noemt. Helaas is veel
wetenschap die er voor door moet gaan niet zuiver. Ik loop niet in de
val van de 'pseudo-wetenschap'. Eigenlijk is alle wetenschap
pseudo-wetenschap, in de zin dat de wetenschap niet denkt zoals
Heidegger zei.
De epistemologie is veelal gemankeerd, die zie je bij softe
wetenschappen zoals in de psychiatrie, klimatologie en virologie. Er
blijkt altijd iets te zijn wat de kennisaanspraken ontsnapt. Dat is
duidelijk geworden met de frauduleuze PCR-test van Drosten waarop de
hele coronastatistiek is gebaseerd. Er is een retractie paper ingediend
op het Drosten paper maar blijbaar is het zuiveringsproces niet helemaal
geslaagd want men gaat nog steeds uit van de betrouwbaarheid van PCR
tests...

De term kwakzalver is overigens gepopulariseerd door John D. Rockefeller.

R.O.