[D66] René ten Bos: Café Weltschmerz steeds gezaghebbender (en meer)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Jun 13 09:36:25 CEST 2021

Cafe Weltschmerz (en Ongehoord Nederland) is toch zoiets als het FvD ?
Ik heb beide wel eens bekeken op YouTube. Het is tegendraads maar dan de
andere kant tegendraads dan de tegendraadse geluiden die ik zelf ook wel
eens laat horen.

Mooi als mensen zich tegen het politieke correcte geloof keren maar men
kan dan 2 kanten op: Mensen kunnen geloven in 'woke' (juist extreem
politiek correct - bezig zijn met diversiteit en inclusie, duurzaamheid
en klimaat, racisme en slavernij) en skeptisch (dus zonder welk geloof
dan ook). Ik reken mijzelf tot het tweede. Mij valt bijv. op dat in
bijna elke TV reclame tegenwoordig een neger zit maar zelden een
chinees, dat inmiddels vrijwel niets meer mag, dat we van volstrekt
falende politici voor de EU moeten zijn maar tegen Oost-Europa, dat de
seksule varieteiten inmiddels zo'n beetje het ganse alfabet beslaan, en
dan men dergelijke uitwassen van geloof beslist niet raar mag vinden.
Men dient enthousiast mee te marcheren of zoiets. En dan kijken de
voorstanders verward om zich heen omdat er nagenoeg niemand meer achter
hen aanloopt maar daarentegen afgeven op die media die ons dit
paradijsje voorschijven.