[D66] [JD: 109] Frontaal naakt gevaccineerd...

R.O. juggoto at gmail.com
Fri Jun 11 22:25:27 CEST 2021

(Alweer een compliant burger die van een koude kermis terugkomt:)

https://www.frontaalnaakt.nl/archives/vaccinatiewappies.html

[11.06.2021]
Vaccinatiewappies

Peter Breedveld

Be careful what you wish for, zeggen ze, en ik heb afgelopen dinsdag
gekregen waar ik zo hevig naar verlangde: mijn fucking coronavaccin.
Daar ging eerst weer wat bureaucratisch gedoe aan vooraf, met een GGD’er
die het er niet mee eens was dat mij geen Jansen maar Moderna was
toegewezen (en mij vroeg dat uit te leggen), en die mijn afspraak niet
in zijn computer zag, maar ik heb nog nooit van mijn leven iets anders
meegemaakt voor een loket. Altijd een eikel of eikelin die het leven nog
vervelender voor me probeert te maken.

Uiteindelijk werd ik geprikt, met Moderna, en die avond heb ik series
gekeken met mijn zoon, zoals ik elke dinsdag doe. Geen centje pijn,
zelfs geen stijve arm of zere plek.

Maar die nacht werd ik hoestend wakker met koorts, de Moeder Der
Keelpijnen en een hysterische verkoudheid, echt overdreven, met bijbelse
stromen snot en epische niesbuien. De volgende dag voelde ik me zo
beroerd dat ik nauwelijks energie had uit bed te komen. Ik heb gewerkt,
maar om vier uur kroop ik mijn bed weer in, sliep wat en leek om een uur
of zes wat te zijn opgeknapt. Ik heb gegeten en een film gekeken, wat
gelezen en toen ben ik weer gaan slapen.

[...]

Corona bagatelliseren

Ik vind mensen die alleen maar jubelverhalen willen horen over de
coronavaccins, niet minder wappie dan de mensen die het gevaar van
corona bagatelliseren. Ze willen van geen bezwaren horen. Dat niet
bekend is, en niet bekend kán zijn, wat de effecten van de vaccins zijn
op middellange termijn, dat er gevaarlijke bijwerkingen zijn, dat je er
hevig ziek van kan worden. Alles wordt weggerationaliseerd. Ze zijn
zelfs zo aanmatigend te zeggen dat ik blij moet zijn dat ik vannacht
bijna stikte.

[...]