[D66] Mondkajesblues revisited

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Jun 8 12:14:29 CEST 2021

Het is te makkelijk om te stellen dat Van Lienden maar wat zit te liegen
daar waar het gaat om mondkapjes.

Feit is dat lieden als Van Lienden hun slag konden slaan omdat Van
Dissel en De Jonge de boel gigantisch hebben zitten te belazeren (en dit
nog steeds doen) en al doende de weg voor profiteurs plaveiden. De (oude
en de nieuwe) Kamer en de mainstream media huilen momenteel
krokodillentranen. Men zou er goed aan doen om eens naar de eigen rol in
deze te kijken dan af te geven op degenen die door het gedram van
falende experts, falende politici, en falende media een aardige duit in
eigen zak konden steken. Daar waar het ging om mondkapjes keek men zelf
immers hardnekkig weg en liet de burger letterlijk stikken. In een
democratie zou zoiets strafbaar behoren te zijn.

Van Ark (ze valt mij eerlijk gezegd reuze mee) gaat het allemaal laten
uitzoeken. Maar zal de echte waarheid boven tafel komen ? Of zal het
Zijne Majesteit behagen om kwistig om te gaan met onderscheidingen ?

Het laatste lijkt mij een stuk waarschijnlijker.