[D66] [JD: 157] Plotdenken

R.O. juggoto at gmail.com
Thu Jul 29 07:14:41 CEST 2021

Een aardig neologisme van Schinkel: plotdenken. Rutte en het OMT maken
zich schuldig aan plotdenken, het denken in scenario's. (Het lock step
scenario van de Rockeller foundation is ook een voorbeeld van
plotdenken.) In het begin van de coronacrisis bedreef Rutte
necropolitiek met zijn herd immunity strategie. Ouderen stierven een
eenzame en gruwelijke dood in verzorgingstehuizen omdat ze geen bezoek
en familie meer mochten ontvangen. Nu is er een zekere wisselwerking
tussen necropolitiek en biopolitiek. De biopolitiek (o.a.
vaccinatiestrategie) is ingegeven door het feit dat dit virus niet als
persoonlijk risico maar als bedreiging voor de staat wordt
geclassificeerd. Er wordt angst gezaaid om de bevolking te mobiliseren
en disciplineren. Burgers worden moreel militant en gehoorzamen want met
een bevolking die angstig kun je immers alles uithalen. Angst en terreur
zijn nu eenmaal de hoekstenen van elke politieke organisatie.

Rutte is verworden tot een politiek crimineel en daarbij is hij niet
vies van het afschuiven van de verantwoordelijkheid op de zogenaamde
"experts" van het OMT.

Er staan ons nog barre tijden te wachten als u dacht dat het ergste nu
voorbij is. Ik was al met Innere Emigration maar zonder coronapaspoort
ben ik nu ook banneling in eigen land...

R.O.