[D66] Fluks vs Oto

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Jul 22 15:55:06 CEST 2021

Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>
> Mooi overzicht. Maar ik vermoed dat beide heren om heel verschillende
> redenen tegen de Green Deal zijn?

[Leuk dat je weer terug bent, Bert]

...ik weer niet waarom Antid Oto <jugg at ziggo.nl>, tegen een Green Deal
is...

Zelf denk ik niet in termen van voor-of-tegen. Zo'n Green Deal is wat
mij betreft gewoon onzin. Nederland moet van het gas af terwijl het
buitenland juist aan het gas gaat. Gisteren zelfs nog in het nieuws
(Amerika ligt niet langer dwars met de aanvoer van Russisch gas naar
Duitsland). Er klopt kennelijk iets niet.

Mensen als Timmermans en Samsom met hun Fit for 55 of Nijpels mijn zijn
klimaattafels zijn rare snuiters. Net als met dat Covid-gedoe is
Nederland voortdurend anti-wetenschappelijk bezig. Men wil domweg niet
weten van kernenergie. Pakweg 1 km diep zou de temperatuur in ons land
150 graden zijn - wellicht dat men dit ook kan aanwenden ? Natuurlijk
moeten we een keer van die fossiele brandstoffen af maar men kijkt
voortdurend de andere kant op en verzint hierbij rare verhalen over het
klimaat.