[D66] [JD: 150] Megalomanie en Revolutie (Re: Dank voor je formatiehulp!)

R.O. juggoto at gmail.com
Thu Jul 22 09:20:46 CEST 2021

Terwijl de Tweede Slaapkamer vakantie wil gaan vieren terwijl de halve
wereld in brand staat pleit ik voor de onmiddelijke buitenparlementaire
formatie van een 'uitvoerende macht' om ons voor te bereiden op wat
komen gaat, nee, wat al gaande is.  Floor Rusman gisteren in NRC: zonder
megalomanie zijn we verloren. Volgens Rusman is megalomanie de enige
juiste houding is om collectieve problemen tegemoet te treden, zowel
voor landen als voor individuen. /"Om te beginnen is het beter voor je
mentale gezondheid. Het besef van je nietigheid kan je verlammen, dus
moet je jezelf soms een beetje voor de gek houden. „Ik ga de wereld
redden”, zei een vriendin eens tegen me toen ze zich aansloot bij
actiegroep Follow This. Ze maakte zich zorgen om klimaatverandering, en
waar anderen dan wegzakken in een klimaatdepressie, leek zij ervan
overtuigd dat ze eigenhandig de Apocalyps ging afwenden. " /

Als de NRC dit zegt, dan weer je dat de tijd gekomen is...

Reply to: d66 at tuxtown.net