[D66] [JD: 141] Faux pas

R.O. juggoto at gmail.com
Wed Jul 14 07:58:18 CEST 2021

(PS: Geen spijt of sorry overigens. Het was maar een kuthollander en
bovendien een smeris die ik aanreed. Jammer dat hij het overleeft heeft.
Hij blokkeerde minutenlang expres de linkerbaan en bleef naast een
bestelbus rijden, waarna ik hem even een "zetje" gaf... Zal het
politierapport eens een keer inscannen en posten. Ik ben geen lievertje
hoor...)

"The Future, culturally speaking, begins with a car crash. Or rather, an
account of one: a disaster always already mediated, archived, and
replayed. “We had stayed up all night, my friends and I,” shouts
Marinetti from the front page of Le Figaro in February 1909. In a few
paragraphs he’ll launch into a lyrical eulogy of arsenals and shipyards
blazing with violent electric moons, of factories, trains, steamers, and
aeroplane propellers cheering like enthusiastic crowds as they carry us
forward; he’ll incite us to destroy the museums, libraries, and
academies, and inform us that time and space died yesterday. But first,
the car crash has to be narrated. [...]"

https://believermag.com/declaration-of-the-notion-of-the-future/