[D66] Koffiegekkies

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Jan 24 17:23:21 CET 2021

De Amsterdamse politie heeft bij mij om de hoek het Museumplein
schoonveegd van protesterende coronawaanzinnigen. ANP schrijft,

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/politie-ontruimt-museumplein-in-amsterdam-met-waterkanon/ar-BB1d3d1E
   Op sociale media gingen de afgelopen week berichten rond dat
   mensen die tegen de coronamaatregelen zijn van plan zijn te
   gaan 'koffiedrinken' in Eindhoven en Amsterdam. Op het
   Museumplein hadden inderdaad veel mensen een kopje koffie bij
   zich. De Amsterdamse driehoek (gemeente, politie en Openbaar
   Ministerie) verklaarde het Museumplein vanaf 11.00 uur tot
   veiligheidsrisicogebied. Rond 15.00 uur werd een noodbevel
   afgekondigd, omdat de groep die tegen de coronaregels
   demonstreerde steeds groter werd en de risico's toenamen.

Prima dat de politie optrad, uiteraard. Waarom heeft dit soort
types wel recht op een bed als men corona krijgt en niet-
coronapatienten niet ? Laat die coronagekkies liever dood gaan
- ze hebben er toch zelf voor gekozen ?

Halsema deed het deze keer trouwens prima in een poging het
bovenstaande tijdig te voorkomen,
   https://twitter.com/AmsterdamNL/status/1352985349866315777

Zelf drink ik geen koffie. Eindelijk begrepen waarom... :-)