[D66] Vaccinatieblues: Gaan we nog stemmen in maart ?

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Jan 4 10:43:08 CET 2021

Sinds 30 december 2020 komt er om de zus-en-zoveel uur weer iets nieuws
van De Jonge over het vaccineren. Moeilijk bij te houden allemaal -
temeer daar er strijdigheden lijken te zijn als men een uitspraak gemist
heeft. Het feit dat er - opnieuw - niets gepland zij, wreekt zich thans.
Meneer doet opnieuw maar wat, niet wetende hoe hij moet reageren op het
ellebogenwerk vanuit de zorg. De chaos is compleet. Wanneer de gewone
burger gevaccineerd gaat worden - hier gaat het toch om ? - weet niemand
en er is nog geen prik gezet. Er zijn GGD's die buiten VWS/RIVM/OMT om
met vaccineren willen beginnen (geef ze eens ongelijk).

Wellicht gaat De Jonge vandaag nog iets zeggen in de Kamer ?

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/commissievergaderingen/details?id=2021A00004
Morgen zou vrijwel zeker zijn - houd de onderstaande URL in de gaten,

https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/plenaire_vergaderingen/details/activiteit?id=2020A07036

Het parlement laat het allemaal maar toe terwijl het had kunnen - en
moeten - ingrijpen en is derhalve de hoofdschuldige in het corona-drama.
Als er morgen geen motie van wantrouwen tegen De Jonge wordt ingediend
dan ga ik in maart niet stemmen. En als er wel zo'n motie wordt
ingediend zal ik gaan stemmen op een partij die een dergelijke motie
steunt. Aangezien D66 de idioot van VWS steeds de hand boven het hoofd
houdt, zal het deze keer wel geen D66 worden vrees ik. Eerder SP of PVV
(want de PvdA heeft zich in mijn ogen als alternatief voor D66
onmogelijk gemaakt).

Er zijn echt grenzen.
Nederlanders nu al een klein jaar doelbewust de dood injagen met tot nu
toe 12 duizend (geregistreerde) dodelijke slachtoffers, is zo'n grens.