[D66] Geboosterd

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Dec 30 16:57:17 CET 2021

Zojuist heb ik m'n boosterprik gehad in de Amsterdamse Rai.

Ik mag dan veel kritiek hebben op De Jonge en Van Dissel, maar de GGD
verdienen wat mij betreft een pluim zo goed gaat het te werk. Ik ben 3x
geprikt en 1x teruggeweest om alsnog 2 stempels in een inmiddels
aangeschaft Geel Boekje te krijgen op 3 verschillende prik-locaties en
elke keer ben ik uiterst vriendelijk bejegend geworden en viel op dat
alles op rolletjes gaat. Ook in de immens grote hal van de Rai voelt men
zich meteen thuis en is duidelijk waar men moet zijn. Bravo !

Minder leuk is dat mensen die jonger zijn dan ik al lang geprikt zijn en
dat wie ouder zij nog steeds zit te wachten op de brief. Ik mag er dan
telefonisch doorheen geglipt zijn omdat ik de eerste brief bewaard had
met daarin een afwijkend telefoonnummer, ook ik heb nog steeds geen
brief van het RIVM gehad. De Jonge zit weer eens uit z'n nek te kletsen
dat ouderen het eerst aan de beurt zijn. Men kan beter een leeftijd
kiezen (60 jaar of zo) en naarmate er wordt opgeschaald steeds een
jaartje ouder in plaats van steeds een jaartje jonger zodat de echte
ouderen inderdaad als eersten geprikt worden.

Even gevraagd: De GGD gaat er inderdaad van uit dat men elke 3-4 maanden
opnieuw een boosterprik krijgt. Deze geruchten blijken dus waar te zijn.