[D66] Corona in de Tweede Kamer

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Dec 2 10:35:12 CET 2021

Gisteren tot 0:15 vandaag zitten kijken. Daarna hield ik de waanzin toch
echt voor gezien.
Rutte dook weg achter het OMT (het zou wel eens aardig zijn eens te
tellen hoe vaak hij de afkorting 'OMT' wel niet gebezigd heeft) en De
Jonge dook weg achter de Gezondheidsraad. De Kamer sloeg uiteraard
wartaal uit.

Wat opvalt: Telkens werd gesteld dat men 2 maanden geleden niet kon
weten hoe de vlag er vandaag bij zou staan (gezeik over 'met de kennis
van vandaag') - en dit terwijl men de huidige golf 2 maanden geleden
zelf veroorzaakt heeft (het gaat niet over een natuurverschijnsel, het
gaat over het falen van mensen). Heel merkwaardig... misdadigers
verdedigen zich toch ook niet bij de rechter met een 'Edelachtbare, ik
kon toch niet weten dat ik gepakt zou worden'. Politici proberen hun
verantwoordlijkheid/schuld te ontlopen met dit soort kreten.

Tip: Niet luisteren naar adviezen/keuringen van/door de
ECDC/EMA/Gezondheidsraad/KNAW/OMT/RIVM/WRR maar iets *doen*. Weet men
niet wat men moet doen, dan afgaan op de CDC/FDA/NIH in de States.
Scheelt pakweg 3 maanden wachttijd en men weet toch al wat er uit gaat
komen (zelfs een corrigerend adviesje verder, zoals bij de
Gezondheidsraad).

Nederland is thans de hot-spot van corona in Europa. Komt vandaag op,

https://www.ecdc.europa.eu/en/publications-data/combined-indicator-week-47-2021