[D66] Afghanistan-debat in Tweede Kamer

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Aug 16 13:07:21 CEST 2021

Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com> schreef,
> Haha, de Kamer neemt nog even rustig de tijd om de situatie te
> aanschouwen..

Bertus, ik meen dat het presidium van de Kamer vorige week had besloten
er morgen over te debatteren maar er verscheen maar niets hierover op de
kameragenda (wat ik postte, was net online gezet want vanmorgen vroeg
stond er nog niets). Vorige week dacht de goegemeente nog dat Kabul over
4 maanden zou vallen en dat men nog wel even de tijd had.

Zelf ging ik er van uit dat Kabul morgen zou vallen maar ik durfde het
niet aan dit hier op te schrijven want ik kon het niet onderbouwen.
Achteraf bezien had ik er verstandger aan gedaan het maar te gokken om
mijn 'reputatie' als iemand die ontwikkelingen kan zien aankomen opnieuw
waar te maken. Maar ja, zie alles maar eens vooruit  :-)

Momenteel krijgt Biden zwaar op z'n donder terwijl het eigenlijk wel
dapper is wat hij heeft gedaan. Ook de Afghanistan-oorlog kwam - net als
de Iraq-oorlog - immers uit de koker van die vreselijke Bush.

Officieel is Kabul op dit moment nog niet gevallen, trouwens. Er schijnt
een facebook/twitter-filmpje te zijn van de Taliban vanuit het
presidentiele paleis, meer niet.

Marc Fluks, Amsterdam

PS: Voor wie het weten wil - in Kabul is het 2:30 later dan in
Nederland.