[D66] [JD: 172] De existentiële en politieke crisis

R.O. juggoto at gmail.com
Fri Aug 13 09:01:14 CEST 2021

De thema's in de politieke onderhandelingen ruiken naar de agenda van
Klaus Schwab's /Fourth Industrial Revolution/, een WEF-agenda die ook
Frans Timmermans onderschrijft. Verder is het opmerkelijk dat er
"gezondheid" staat en niet volksgezondheid. Wil de bende van Rutte de
verantwoordelijkheid voor de hete covidaardappel vooruit schuiven? Het
begrip gezondheid kan alleen negatief benaderd worden en moet je vooral
niet aan dwaze politici of de gezondheidsraad overlaten. Die wordt
gedomineerd door gevaarlijke propagandisten als Roland Pierik. Als
anarcho-primitivist denker zie ik radicale decentralisatie en
preventieve ontmanteling van de industriële staat als enige oplossing
uit de politieke en staatsrechtelijke misère. Dit ook om te voorkomen
dat er medische apartheidsstaat ontstaat die geleid wordt door een
technocratische elite van iatrokapitalisten en globalisten. De nieuwe
vaccinatie-ideologie, die meer sinistere doeleinden nastreeft zoals
/total surveillance/, dient resoluut bestreden en verworpen te worden.
Cyrille Offermans schreef onlangs een boek met als titel /Midden in het
onleefbare/. De industriële civilisatie loopt op haar eind, de
industriële revolutie en de informatierevolutie is een catastrofale
regressieve ontwikkeling gebleken. Daarvoor hoef je geen zwartkijker te
zijn of Adorno gelezen te hebben. Men kan beter anticiperen op de
onvermijdelijke Kollaps, niet door het formeren van een meer autoritaire
staat naar Chinees model om het hachje van de geprivilegieerden te
redden, maar door haar te ontmantelen en het formeren van kleinschalige
communale verbanden. De entourage van Rutte dient uit de weg geruimd te
worden; via het internationaal strafhof dan wel via meer onorthodoxe
methoden. Het constitutioneel hof van België dient maar over het lot van
de Oranjes te beslissen. Op Twitter wordt door sommige intellectuelen al
in verdekte bewoordingen gehint op een bestorming van het Binnenhof. Het
'constitutioneel moment' en de nietig verklaring van de staat zal
ongetwijfeld komen als ook de rechterlijke macht de hopeloosheid van de
situatie inziet en er de brui aan geeft. Formeel gesproken (de jure) is
de Nederlandse staat sinds het einde van WO2 niet rechtsgeldig. Na de
Duitse bezetting zijn er immers niet meteen opnieuw verkiezingen
uitgeschreven. De facto zitten we er wel mee opgescheept. De meeste
mensen realiseren zich dit niet. Deze gordiaanse knoop kan niet door
politici doorgehakt worden. Die willen immers doormodderen in het
staatsbestel en de leugen laten regeren. De politici die nu nog
regeringsverantwoordelijkheid op zich nemen door in het demissionair
kabinet Rutte te gaan zitten nemen niet alleen grote persoonlijke
risico's door zich loyaal te verklaren aan een misdadig regime maar zijn
ook blind voor de existentiële crisis waarin de mensheid zich bevindt.

R.O.

On 12-08-2021 17:45, Dolly wrote:
> Ingewijden melden dat het gaat om de zeven belangrijkste thema's die > Hamer in juni in haar eindverslag noteerde. Het ging dan onder meer >
om de 'kansenrijke en inclusieve samenleving', duurzaamheid, >
digitalisering en innovatie, gezondheid, infrastructuur en wonen, >
veiligheid en internationale politiek.