[D66] Derde coronagolf mogelijk sneller voorbij dan gedacht

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Apr 6 09:36:13 CEST 2021

Afgezien van dat de 4de (niet: 3de) coronagolf bijna even groot zij als
de 2de (er wordt weer eens gelogen), wordt thans beweerd dat deze golf
minder groot is en meevalt vergeleken met wat het RIVM/OMT eerder meende
te moeten voorspellen (men noemt zoiets 'modelleren').
   https://www.npostart.nl/nieuwsuur/05-04-2021/VPWON_1324176

Zoiets kan men positief duiden ware jet niet dat het - opnieuw -
aantoont dat de voorspellingen van de OMT/RIVM opjuist zijn, zelfs als
men ze voortdurend bijstelt. Echt positief zou zijn als de
voorspellingen eindelijk eens zouden uitkomen - zelfs als dit zou
betekenen dat er in dit geval meer mensen ziek blijken.

De ziekenhuizen zijn het met deze RIMV/OMT-flauwekul overigens niet
eens,

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5623122/ziekenhuizen-en-rivm-oneens-over-piek-derde-golf

Intussen gaat het meer-en-meer mis: Wanhopige zieken wachten uren bij de
GGDs, hopende op een prik maar dit wordt hardvochtig geweigerd omdat
zieken niet aan de beurt zijn (wel de gezonde 60+'ers). Kwestie van
'beleid'.

https://www.trouw.nl/zorg/patienten-met-schrijnende-verhalen-smeken-ggd-aan-de-deur-om-vaccins-maar-krijgen-die-niet~be6343bd/

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/mensen-met-schrijnende-verhalen-smeken-om-vaccins-maar-krijgen-die-niet~b903a9c2/

Volgende week (?) is het weer corona-blues geblazen in de Kamer. Ik heb
er geen fiducie in dat de nieuwe Kamer anders zal blijken dan de vorige
door die rare De Jonge eindelijk weg te sturen. Het zal dezelfde
lamlendigheid wel worden die de vorige Kamer aan de dag legde.

Nu we het toch over onze nationale corona-held hebben: Soms ziet men pas
iets wanneer men het niet ziet.

Van de week was De Jonge weer eens op de TV. Aanleiding: Zelftest op
Covid-19. Hij kocht in een apotheek 1 test, veranderde (weer eens) van
gedachten, ditmaal live voor de camera, kocht er toen 4, sloeg wat
blabla uit en dit was het dan.

Pas later realiseerde ik mij wat ik niet gezien had: Als we De Jonge
zien dan staat hij vrijwel altijd op het Binnenhof, wiebelt wat op z'n
voorvoeten, slaat wat blabla uit en dit is het dan.

Waarom staat hij zo vaak op het Binnenhof ? Waarom niet bij VWS, waarom
niet in de Kamer, maar buiten op het Binnenhof ? Dat een minister daar
wel eens rondloopt, okee. Maar waarom zo vaak en waarom altijd op
hetzelfde stukje Binnenhof ? Zoiets wekt de indruk dat hij zich hier een
paar keer per week meldt om er 'toevallig' journalisten tegen te komen
om er zijn blabla te verkondigen. Nadien blijkt zijn blabla volslagen
uit de lucht gegrepen te zijn, trouwens. Als de Jonge iets zegt, dan
weet de burger dat het onjuist zij.

Wie we niet meer zien: Sjaak de Gouw. Vervangen door Andre Rouvoet ?

Marc Fluks, Amsterdam