[D66] Haagse bluf

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Apr 2 10:39:22 CEST 2021

...tot 1:00 gekeken vannacht... daarna hield ik het echt voor gezien.

Opnieuw had ik maar 1 gedachte: waarom staan er nog geen tanks op het
Binnenhof, waarom grijpt het leger niet in, waarom komt er
niemand-maar-dan-ook-helemaal-niemand voor het Nederlandse volk op ?
Voor ons als D66'ers is het leuk dat Kaag de dans ontsprong maar strikt
gesproken hebben we er als Nederlander niets aan - de gekte gaat immers
gewoon door.

Het kan overigens nog erger: Terwijl het vaccinatie-tempo in Nederland
een complete ramp zij, gaf De Jonge gisteren vaccins weg aan oost Europa
(wederom: geen grap, de gek deed het echt). Het ANP schrijft hierover
op,

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/nederland-bereid-vaccins-te-lenen-aan-vijf-achterlopers-in-eu/ar-BB1fd5M9
dat het gaat om 116700 prikken die Nederland 'uit solidariteit' wil
uitlenen, bestemd voor Bulgarije, Kroatie, Estland, Letland en
Slowakije.

Aangezien 21% van de Nederlanders besmet is en de mortaliteit 1,3% zij,
heeft De Jonge gisteren dus 116700 x 0,21 x 0,013 = 319 Nederlandse
burgers vermoord. Men zou wensen dat de Kamer hier net zo streng op zou
reageren als dat zij gisteren en vannacht tekeer ging tegen Rutte.

De Jonge wil dolgraag prikken met het (spotgoedkope) AZ-vaccin. De
Volkskrant schrijft dat 2/3 van de gevaccineerden vervolgens ziek wordt
(en dan hebben we het nog niet eens over de doden die er vallen na
gevaccineerd te zijn met AZ),

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/onderzoek-onder-zorgmedewerkers-tweederde-krijgt-griepsymptomen-na-prik-met-astrazeneca~b0641957/

Oh boy, oh boy...