[D66] SCHOLEN DICHT!

R.O. jugg at ziggo.nl
Tue Sep 29 13:35:00 CEST 2020

(Zie je wel, scholen zijn brandhaarden.)

nos.nl:

éen uur geleden
'Coronabesmettingen op ruim 350 scholen'

Op meer dan 350 scholen zijn coronabesmettingen geconstateerd. Volgens
het Scholenmeldpunt, onderdeel van Corona Locator Nederland (CLN),
worden vooral de scholen in grote steden hard getroffen. "We krijgen
zoveel meldingen dat het nauwelijks meer bij te houden is", zegt een
woordvoerder tegen De Telegraaf.

Het Meldpunt houdt scholen bij waarover in de media bericht is omdat er
een besmetting was. Volgens CLN is ruim de helft van de huidige
coronaclusters ontstaan in het onderwijs. "Omdat het ontmoedigd wordt om
kinderen te laten testen, is het nog maar de vraag of we alle
brandhaarden in beeld hebben."