[D66] Trotsky in Tijuana

R.O. jugg at ziggo.nl
Sun Sep 20 17:48:24 CEST 2020

Deze:
https://www.nbdbiblion.nl/product/hoe-lever-ik-recensie-exemplaren-van-mijn-titel-aan-2

 > Kan ik het lekker voor niets lezen (houd ik die EU 14,50 mooi in m'n
zak).

Het is maar een ramsjprijsje voor filosofie van niveau...

Stichting PsyFil over Nachtspalk:

"René Oto (pseudoniem, nader uitgelegd in zijn boek) kwam ook ooit in
die situatie terecht, na een hallucinante Mexico-reis, in de voetsporen
van Artaud. Maar René Oto gaat en graaft verder waar Artaud is blijven
staan - waar Artaud is tegengehouden. De auteur gebruikt de
paranoïde-kritische methode van Dalí om de droom van de rede te
onderzoeken, en deze te spiegelen met de droom van de waanzin en de
werkelijkheid. Oto ondergraaft de pijlers van de macht: de macht over de
tijd, die van de systemen, de nietzscheaanse worp van dobbelstenen, de
getallen en het tellen. En in plaats van nederig te erkennen dat de
waanzinnige wakker moet worden uit zijn nachtmerrie, onderzoekt Oto de
droom binnen die nachtmerrie, de droom of illusie van werkelijkheid, en
prikt deze door."

https://www.psychiatrieenfilosofie.nl/uitgaven