[D66] Trotsky in Tijuana

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Sep 20 14:55:31 CEST 2020

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Dank voor de tip.
> Ik deponeer het in elk geval bij de KB.

Ik had iets dergelijks gedaan met m'n doctoraalscriptie (ook in het
Engels). De scriptie ging over de evolutie van melkwegstelsels in
gekromde ruimten (enfin, veel hogere wiskunde). Via een mij onbekende
weg (ik vermoed via de Universiteitsbibliotheek Leiden) belandde de
scriptie bij de Zwitserse Academie van Wetenschappen.

Jaren later kreeg ik een dikke enveloppe van deze Academie waarin
'professor' Fluks werd gevraagd een miljoenenproject te refereeen op het
gebied waar mijn scriptie over handelde. Het was een project van een
wereldberoemde cosmoloog wiens werk ik uiteraard kende. Enfin, ik
schreef een positief commentaar en liet het nalezen door de directeur
van het Sterrenkundig Instituut die er nog even met het rode potlood
doorheen ging. Toen ik promoveerde, refereerde hij hier nog even aan in
zijn toespraak.  :-)

En dit louter omdat ik m'n scriptie ongevraagd en op eigen initiatief
had rondgestuurd. Men weet maar nooit hoe een balletje rolt.

Je kan je boekje natuurlijk ook opsturen naar openbare bibliotheken (er
bestaat een overkoepenede OB met een zoekmachine in Nederland maar ik
ben de naam en het internet adres kwijt).
Kan ik het lekker voor niets lezen (houd ik die EU 14,50 mooi in m'n
zak).  :-)

Enfin, succes.