[D66] Tweede coronagolf thans hoger dan eerste (3)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Sep 12 10:04:02 CEST 2020

Ik, zojuist,
> De cijfers van vrijdag zijn er nog niet (die zijn er pas elke dag om
> 10:00) !

Dit is de eerste telling van de dag ervoor (het getal dat na 14:00 wordt
vrijgegeven). Daarom moet men voor 10:00 het aantal van eergisteren
bekijken (na de tweede telling - en doorgaans na de derde telling). De
cijfers van de tweede telling van de dag ervoor komen na 23:00
beschikbaar en in de nacht worden die nog wat gecorrigeerd (derde
telling). De tweede telling voegt 100-200 toe aan de eerste telling en
de derde telling hieraan nog eens 0-5 (maar ik heb wel eens 20 gezien).

De leugen blijft hetzelfde: Men heeft het steeds over de eerste telling
t.o.v. de tweede (derde) van de dag ervoor. Da's dus fout. Men moet de
derde telling van gisteren vergelijken met de derde telling van
eergisteren (hier hangt de datum van gisteren aan omdat ze gisteren werd
vastgesteld). Omdat men dit pas in de nacht weet, kan men de
middagtelling van gisteren ook vergelijken met de eerste telling van
eergisteren - da's dan weliswaar niet helemaal goed maar men haalt de
systematische fout eruit. Maar nu doet men dus (het gaat om cumulatieve
tellingen),
   aantal gisteren = eerste telling gisteren - derde telling eergisteren
en dit is *altijd* kleiner dan,
   aantal gisteren = derde telling gisteren - derde telling eergisteren
Op deze manier wordt men *doelbewust* door het RIVM/OMT/VWS voorgelogen.

Omdat ik de cijfers zelf bijhoud op,
   http://www.fluks.combidom.com/fluksweb/SARSCoV2.txt
zie ik het meteen. Ik geef dan ook hetzelfde aantal als staat in de
grafiek (die meestal gemaakt wordt nadat ik het cijfer heb gekopieerd,
er zit een vertraging in het beschikbaar komen van de data en het maken
van de grafiek). De grafiek is gebaseerd op de derde telling gisteren
van eergisteren.

> Waarom grijpt de Kamer eindelijk eens in ?
Foutje, er moet natuurlijk staan,
  Wanneer grijpt de Kamer eindelijk eens in ?