[D66] Corona explodeert in Nederland, coronaherstelfonds, coronawet

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Sep 9 09:23:27 CEST 2020

Terwijl ik zie dat de Kamer zich vanavond buigt over het
coronaherstelfonds (1 miljard/jaar over 2028-2058) komen ook de cijfers
van eergisteren binnen: 1090 besmettingen.

En dan de coronawet. Wat mij betreft kan het niet streng genoeg zijn
maar het lijkt alsof het kabinet zo'n wet eigenlijk ziet als smoes dat
men eindelijk eens iets zal gaan *doen*. En dan vertrouw ik het niet, we
kennen immers het verleden. De wet behelst dat de Minister van VWS de
vrije hand krijgt terwijl deze minister (en ook de vorige) maar wat
fabuleert en zich voortdurend achter Van Dissel c.s. verschuilt.

Men moet er toch niet aan denken dat Van Dissel de opperdictator van
Nederland wordt.