[D66] ‘Bouwen aan het paradijs’

R.O. jugg at ziggo.nl
Fri Oct 16 07:49:15 CEST 2020

Bouwen aan het paradijs in Limburg

Vanaf morgen zendt L1 de zesdelige docuserie ‘Bouwen aan het paradijs’
uit. Lenssen volgde vier jaar lang vader Peter en dochter Imke Slijpen
uit Venlo die met een bont gezelschap ‘ecolonisten’ in Noord-Limburg
bouwen aan hun duurzame paradijs. Dit doen ze op land van Stichting
Phien in Venray en Horst aan de Maas waar ze voedselbossen aanleggen en
natuurhuisjes bouwen. Met als doel: hun ecologische voetafdruk op de
planeet niet groter te maken dan de ene hectare waarop ze leven.
Lenssen: „Het is een heel moeizaam proces, als je ziet hoe lastig het is
om vergunningen te krijgen en de scepsis waar ze mee te maken krijgen.”
‘Bouwen aan het paradijs’ is morgen te zien om 14.00, 18.00 en 21.00 uur
en maandag 19 oktober om 13.25 uur.