[D66] Achtergrond De Gouw (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #359)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Oct 12 12:24:41 CEST 2020

Omdat er in de Elsevier van deze week iets zeer negatiefs staat over
GGD'er Sjaak de Gouw...

https://www.ewmagazine.nl/nederland/achtergrond/2020/10/maatschappij-raakt-in-de-knel-door-tweede-coronagolf-781279/
   Rutte en De Jonge hebben het GGD testbeleid en bron en contact
   onderzoek door de incapabele Sjaak de Gouw laten organiseren.
   Deze man heeft zijn hele leven alleen maar in praat groepjes
   gezeten en dat begon al op de universiteit. De Gouw heeft
   meerdere keren gezegd dat hij persoonlijk niet geloofde in het
   uitvoerig testen, en uitgerekend deze vent laten ze het organiseren.
...en diens GGD's volkomen falen in deze Covid-19 tijd, is er reden
om De Gouw eens na te trekken.

In 's mans proefschrift,

https://ris.utwente.nl/ws/portalfiles/portal/6063014/thesis_S_de_Gouw.pdf
staat in de autobiografie op pagina 223 ondermeer,
   Tijdens mijn studie ben ik bestuurlijk actief geweest in
   faculteit en universiteit. De laatste acht jaar van mijn studie
   ben ik tevens werkzaam geweest als beleidsadviseur van het College
   van Bestuur van de Universiteit van Amsterdam. Mijn bestuurlijke
   activiteiten en mijn ‘bij-baan’ als beleidsadviseur vinden hun
   oorsprong in mijn belangstelling voor de context waarin zaken zich
   afspelen. Die belangstelling heeft eerder al geleid tot diverse
   bestuursfuncties, onder andere in een jeugdcentrum en bij de
   woningcorporatie Nieuw Amsterdam. Vanwege die belangstelling heb
   ik in 1988, na afronding van mijn studie, besloten de rest van
   mijn werkzame leven actief te zijn op het snijvlak van beleid en
   zorg, mijn twee grote interesses. (...) Daarnaast ben ik regionaal
   en landelijk actief in diverse commissies, stuurgroepen en
   werkverbanden.

Het gestelde in Elsevier blijkt hiermee waar. Wellicht is dit de
reden waarom hij 13 jaar over zijn studie geneeskunde heeft gedaan
(1975-1988) en 24 jaar over zijn proefschrift (1988-2012).

Bron:  Universiteit Twente