[D66] Uitval...

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Thu Oct 1 20:22:10 CEST 2020

Dan maar zo?

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: D66 <d66-bounces at tuxtown.net> Namens Dr. Marc-Alexander Fluks
Verzonden: donderdag 1 oktober 2020 09:04
Aan: D66 <d66 at tuxtown.net>
Onderwerp: [D66] Uitval...

  Ernst Debets < <mailto:bets1 at euronet.nl> bets1 at euronet.nl>,

> Er zijn in dit verhaal naar mijn mening maar 2 personen die een

> koninklijke onderscheiding verdienen: Diederik Gommers en Ernst

> Kuiper.

Okee.

Grappig: OMT-leden die in de media afstand nemen van hun eigen advies.

Kennelijk is er MOT in het OMT (MOT - en dus OMT - gaat over 2 honden, trouwens. Maar ja, wie ziet zoiets ?).

Van Dissel liegt maar door. Van de week gaf hij af op het mondkapjesbeleid in Frankrijk en Spanje. Hij probeerde ons wijs te maken dat deze landen zoveel besmettingen kennen omdat men daar mondkapjes is gaan dragen terwijl mensen er mondkapjes dragen juist omdat er daar zoveel besmettingen zijn. Het rare is dat zoveel politici er instinken.

Wat is het verschil tussen Jaap van Dissel en Greet Hofmans ?

Wat mij opvalt...

* Eerst waren er 'experts'

* Daarna waren er 'deskundigen'

* En nu zijn er 'wetenschappers'

Geen van de 3 kwalificaties is juist gebleken: Omdat het om iets nieuws gaat waren er geen experts en deskundigen en zolang men de wetenschap de rug toekeerd, zijn de adviseurs ook geen wetenschappers. Degenen die aan de leiband van Van Dissel lopen gebruiken dit soort termen louter om zichzelf wat op te blazen, meer is het niet. Jammer dat er zo weinig wetenschappers in de Kamer en Regering zitten - die hebben dit soort dingen echt wel door.

Eergisteren kwamen er 3368 besmettingen bij in Nederland (totaal:

125.988). Belgie loopt met 118.452 thans mijlen achter en Qatar met

125.760 is zojuist gepasseerd. Van de kleine landen staat alleen Israel (met 245.494 besmettingen) nog voor ons. Voor Van Dissel en zijn zombies vormt zoiets een uitdaging.

Zolang dat halfzachte gedoe van politici voortettert zal er geen verandering zijn. Ze klemmen zich vast aan wetten terwijl het virus geen wetten erkent, ze klemmen zich vast aan gebruiken terwijl het virus...

Als men het virus wil breken dan dient men vrijheden op te geven. Geen gereis/tourisme en niet zomaar even naar buiten voor een frisse neus.

Wetten die zoiets belemmeren dienen (tijdelijk, natuurlijk) buiten werking te worden gesteld. Even geen rechtstaat want een rechtstaat is momenteel gevaarlijk voor de burgers. De meeste mensen zijn slap en kennen geen zelfdiscipine. Ze willen van alles terwijl dit een tijdlang niet kan. Alles dient ondergeschikt te worden gemaakt aan het eigen overleven - zowel voor het individu als de gemeenschap. 't Is niet anders. We zouden wellicht wat kunnen leren door in de spiegel te kijken betreffende dat slappe gedoe wat betreft de immigratie want hier ziet men hetzelfde slappe gedoe. 't Lijkt wel het einde van het Romeinse Rijk.

Zolang men dit niet erkent - we hebben er de 1ste en 2de golf aan te danken (beide waren toch echt te voorkomen geweest) -, verdwijnt het virus niet en komt er een 3de golf, 4de golf en wie weet hoeveel golven nog meer.

 <mailto:D66 at tuxtown.net> D66 at tuxtown.net