[D66] Voorspellingen Week #47

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Nov 14 09:16:21 CET 2020

Ik ben dol op voorspellen.
Daar gaan we dan...

Dinsdag 17 november voorzie ik een persconferentie. Rutte en De Jonge
spreken middels het journaille het Nederlandse Volk toe. Onderwerp: Wat
mag wel, wat mag niet ? En vaak klinkt het 'we wachten nog even af'. Op
de radio hoorde ik dat de musea weer open gaan - maar van de week kreeg
ik een folder van de Gemeente Amsterdam in de bus waarin staat dat in
Amsterdam de musea al open zijn. De gemeente is de draad dus ook al
hopeloos kwijt. Hetzelfde geldt voor mijzelf trouwens. Er zijn veel te
veel persconferenties met tegenstrijdige uitspraken en merkwaardige,
niet waargemaakte, beloften. In de supermarkt ziet men behalve in de
schappen geen mondkapjes meer - de burger heeft het opgegeven. In
januari wordt er weer gevoetbald met publiek zo schijnt het dus pakweg 2
weken later begint de derde coronagolf. De enige die de waarheid van de
daken schreeuwt is de doventolk. Geen onderwerp: Wat gaat de overheid
zelf doen ? Zojuist op de radio: Het vaccineren zal uitlopen op een
complete ramp (zou me niets verbazen - wat anders ?), een druppel op een
gloeiende plaat beweert Gommers.

Woensdag 18 november voorzie ik gescharrel in de Kamer. Eerst vertoont
Van Dissel al doorratelende beelden van een piramide, staafdiagrammen en
herziene (lees: vervalste) grafieken en dan komt er nog een tweede
joker. Daarna stellen kamerleden de meest genante vragen. Vervolgens
gaat men plenair. Kamerleden maken opnieuw de meest domme opmerkingen,
interrumperen elkaar dat het een lust heeft, waarna de regering wat in
het wilde weg gaat ouwehoeren. Wachten is op het moment dat De Jonge in
zijn vertrouwde fantasiestand schiet. Uiteraard heeft de regering het
over een toekomst na Sint Juttemis want in het verleden heeft ze immers
niets gedaan. Dan komen de moties (ik voorzie een motie over nertsen) en
zegt de regering dat ze het oordeel over welke moties aan de Kamer laat
dan wel welke moties ze ontraadt. Wilders wil een motie van wantrouwen
indienen maar bij nader inzien ziet hij er maar vanaf. De coalitie
verlangt immers zo veel mogelijk chaos (want er komen verkiezingen aan)
en wat dit betreft gaat het de goede kant op.

Dan scheiden zich de wegen, het licht gaat uit en er is opnieuw niets
gebeurd. Totdat 2 weken later en zo'n 1000 coronadoden verder het proces
zich herhaalt.

En dit terwijl een pandemie te vergelijken valt met een wereldoorlog.