[D66] GGD: niet meer corona na grote protesten

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Jun 16 09:36:29 CEST 2020

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> liggen te brallen over criminele virusbommen tijdens de demonstraties!

Ik lees alle Nederlandse en veel Engelstalige kranten en
opinietijdschriften, geen Facebook of Twitter. Het peil is over het
algemeen bedroevend maar onderzoeksjournalisten heb ik weer wel hoog
zitten (ook wel eens met ze samengewerkt).

Zelf ben ik noch links noch rechts, dus ik heb wat dit betreft op zich
geen moeite met de berichtgeving door de Telegraaf, Algemeen Dagblad of
Elsevier (laten we maar zeggen: rechts). Het gaat er om of men iets te
melden heeft waar je iets van kan leren.

Wat de virusbommen betreft: Er is opnieuw iets aan de hand met de
cijfers van het RIVM. Ik heb de coronacijfers keurig bijgehouden op,
   http://www.fluks.combidom.com/fluksweb/SARSCoV2.txt
Wat opvalt is dat de relatieve coronasterfte momenteel terugloopt
terwijl dit eigenlijk niet kan. Momenteel ligt de differentiele
relatieve sterfte rond de 2% waar ze eigenlijk 13% moet zijn. Dit
suggereert dat het RIVM met de cijfers aan het goochelen is geslagen.

De melding dat de demonstraties geen extra besmettingen hebben
veroorzaakt is voorbarig want mocht dit het geval zijn dan kan men dit
nog niet weten. Hiervoor is het te vroeg.

Overigens is het opnieuw op gang komen van het tourisme en het
dwarsbomen van onafhankelijk onderzoek naar het overheidsbeleid inzake
Covid-19 misdadig. Het bewaren van 'social distancing' mag niet worden
opgeheven - of het nu 1 meter zij, 2 meter of 6 feet zij in het
buitenland of de 1,5 meter bij ons in Nederland.

Men heeft niets geleerd van het recente verleden.