[D66] Zaak Halsema: Debat in Gemeenteraad van Amsterdam

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Jun 10 14:59:31 CEST 2020

Momenteel is het debat geschorst.

https://amsterdam.raadsinformatie.nl/vergadering/673590/RAAD%2010-06-2020

Halsema zei zojuist in de Amsterdamse Gemeenteraad dat de organisator
van beide Amsterdamse Black Lives Matter betogingen Jerry King Luther
Afriyie is geweest.

Kijkt men op,
   https://nl.wikipedia.org/wiki/Jerry_Afriyie
Dan vindt men,
   - Afriyie werd in 2011 gearresteerd in Dordrecht
   - Afriyie werd in 2014 gearresteerd in Gouda,
   - Afriyie werd in 2016 gearresteerd in Rotterdam
en dit terwijl massaal demonstreren in deze corona-tijd een misdaad zij
tegen de Mensheid. Er heerst immers een pandemie. Wie veel mensen op een
kluitje brengt, zoals bij een demonstratie de bedoeling zij, pleegt
doelbewust een dergelijke misdaad.

Er staat tevens dat deze meneer - die zegt tegen discriminatie te zijn -
zelf lijdt aan,
   homofobie
De tekst luidt,
   In een interview in februari 2009 gaf Jerry Afriyie
   aan dat hij vecht tegen zijn homofobie; 'Er zitten
   nog restjes homofobie in mijn systeem die ik nog weg
   moet werken.' Hij kwam erachter dat zijn haat jegens
   homo's is aangeleerd.

...tja...