[D66] proefkonijn

edebets1 at euronet.nl edebets1 at euronet.nl
Fri Jul 17 21:01:59 CEST 2020

Hier in 075 weinig van dat alles, alleen is het richting Zaanse Schans nog opvallend stil (zeg maar uitgestorven). De camper parkeerplaats bij station Zaandijk Zaanse Schans herbergt slechts 1/3 van het aantal campers van vorig jaar en dan vooral nog NL nummerborden, daar waar er vorig jaar een overpopulatie was uit IT, ES, FR en DE.
Ik ga 's ochtends vroeg op Maandag en Woensdag op de fiets naar mijn werk op het Rembrandtplein en ik zie wel dat er wat meer toeristen komen, maar lang niet zo erg als vorig jaar. 's Middags nog wel wat toeristen op de pont naar NDSM werf (Botel en Double Tree Hotel) en iedereen draagt braaf een Corona Niqaab (omdat GVB controleurs in Gele Hesjes inzet). Zelfs de toeristenslalom op Kloveniersburgwal en Geldersekade is totaal niet meer wat het vorig jaar was!
Ik krijg de indruk dat de toeristen zich vooral aan het mondkapjesgebod houden(zelfs waar het absoluut niet nodig is) en dat de inboorlingen nogal laconiek zijn over het Corona gebeuren (Ik zelf ook trouwens).

Ik blijf (ook als leek) bij mijn standpunt dat het virus kennelijk niet tegen de buitenlucht (goed ventileren volgens de Hondt) kan en kennelijk niet tegen tegen UV straling, dus op zonnige dagen zoals komend weekeinde zal het wel meevallen.
Het blijkt eerder dat er veel grotere kans op verspreiding is in afgesloten, slecht geventileerde ruimtes (feestjes, voetbalstadions etc..) Daar helpt geen mondkapje of 1,5 meter afstand tegen!

Ernst Debets/
Zaanstad