[D66] TV-moment van het jaar (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #33)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Feb 29 10:27:05 CET 2020

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> De werkelijkheid is nog hilarischer. Het TV-moment >van het jaar,
> gisteren, toen de eerste coronapatiƫnt >live werd aangekondigd.
> Bruno Bruins die een >papiertje toegeschoven krijgt en er een
> postcodeloterijmomentje er van maakt... Tilburg!

Het leek mij afgesproken werk. Dat van die besmetting was immers al 1
dag bekend.

Gisteren is Duitsland begonnen met het afsluiten van de grenzen voor
sommige touristen. Men had hier natuurlijk mee moeten beginnen en niet
pas doen wanneer het te laat zij. Ik heb dit een maand geleden hier al
opgemerkt. Toen had het nog zin, toen was het de meest rationele
oplossing.

Bij dat uitbreken van het virus hier in Amsterdam/Diemen doet men ook
alles al fout. Daarenboven was het de zoveelste *tourist* die het virus
met zich meebracht (het zal niet). Wellicht moeten we inmiddels spreken
van de *touristenziekte* ? Gooi al die terugkerende touristen in
quarantaine - dan weten we dat ze keen schade kunnen berokkenen - en
verleen buitenlandse touristen domweg geen toegang tot ons land. *DOE*
eens wat. Die terugkerende touristen uit Noord-Italie hebben een
afzetting doorbroken, waarom is zoiets niet strafbaar ?

Een paar keer werd in TV-programma's de vraag gesteld waarom ook
Nederland de grenzen niet dichtgooit - net zoals andere landen dit
inmiddels gedaan hebben. Dan wordt er maar wat gehakkeld dat zoiets niet
zou mogen van die vreselijke EU. Eurofielen zijn kennelijk tot alles in
staat - zelfs tot moord op onschuldige mensen. Nu zet Turkije de grenzen
weer open - DOE eens wat EU (hoezo Schengenverdrag ?) ! DOE IN
HEMELSNAAM EENS IETS !!! Of donder anders eens op met jullie vreselijke
EU.

Het blijft een schande hoe politici zich momenteel misdragen.