[D66] CDA stelt vragen (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #28)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Feb 25 08:27:38 CET 2020

Gisteren op Teletekst: Het CDA (Omtzigt et al.) heeft aan de minister
van VWS gevraagd wat hij DOET (behalve het tellen van
quarantaineplekken). Op de site van de Tweede Kamer kan ik het nog niet
vinden maar het is in elk geval iets.

Overigens gaat dat tellen van quarantaineplekken ook al niet goed
getuige,

https://www.ad.nl/rotterdam/gezocht-plek-voor-quarantaine-in-rotterdamse-regio-bij-uitbraak-coronavirus~a92f19bc/

Langzaam worden politici wakker. Sommigen beginnen dezelfde zaken te
debiteren als welke ik hier een maand geleden al deed. Zoals het
tijdelijk opheffen van het Schengen verdrag.

Strikt beschouwd is het thans te laat om nog iets te doen. Als men nu
iets doet dan is het louter toeval als ons land, als Europa, aan een
ramp ontkomt. Als men niets doet, dan komt die ramp er echter geheid. En
men zal - uiteraard - niets doen. Pas als het te laat is zal men
gebieden gaan afzetten. Kijk maar naar wat er momenteel gebeurt in
Italie.

De EU waakt over onze gezondheid en dus is deze ernstig in gevaar.