[D66] Wuhan Coronavirus 2019-nCoV (17)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sun Feb 2 12:39:35 CET 2020

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Inderdaad, het aantal doden is verwaarloosbaar want tot nu toe is
> het niet een erg dodelijk virus. Zeker als het je vergelijkt met
> de spaanse griep. Dus waar maak je je eigenlijk druk om virusgekkie?

De Sydney Morning Herald meldt zojuist dat er 14,549 patienten zijn
(5,000 meer dan eergisteren) en meer dan 300 doden. De Nederlandse media
lopen weer eens een straatlengte achter de feiten aan. CNN is voor
Nederlanders zonder meer de beste nieuwsbron, de NPO de slechtste, en de
kranten draaiden inmiddels aardig bij.

Ik bereid me wel een beetje voor op wat zou kunnen komen - dat hier in
Amsterdam min of meer hetzelfde gebeurt als daar in Wuhan. Van de
Nederlandse overheid moeten we het immers niet hebben (Bruins zojuist
bij Buitenhof), ze heeft te lang weggekeken om betrouwbaar te zijn en
zit nog steeds duimendraaiend af te wachten op wat komen gaat terwijl
overal ter wereld de alarmbellen afgaan.

Ik heb bij Blokker 2 plastic kisten van 50 liter gekocht (toevallig deze
week in de aanbieding) en koop houdbaar voedsel, drinken en
toiletartikelen in voor 1-2 maanden voor het geval het verstandiger zij
om een tijdlang binnen te blijven (zoals geadviseerd door de Austalische
overheid van New South Wales).

Marc Fluks, Amsterdam