[D66] Coronatoespraak Rutte

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Tue Dec 15 10:52:15 CET 2020

Als het even kan dan maakt deze quarantaineboy 's morgens vroeg een
fietstochtje van een uur of zo. Heb ik toch nog een beetje beweging
gehad. Wat vandaag opviel: Om half 9 was in Amsterdam Nieuw West 2/3 van
de winkels gewoon open en in Amsterdam Oud West 1/5. Het is eindelijk
bewezen: Immigranten kijken geen Nederlandse TV.

Gisteren zelf wel naar Rutte gekeken. Na afloop merkte Nelie Kroes op
dat slechts 1x het woord 'vaccinatie' was gevallen. Er werd - wederom -
geen vooruitzicht geboden, de regering loopt nog steeds achter de feiten
aan en dicteert slechts waar de burger zich aan te houden heeft. Ofwel:
*Na* de 3de golf wordt er versoepeld, komt er een 4de golf *waarna* het
hele proces zich *herhaalt*. Zo verdwijnt op den duur het draagvlak voor
de maatregelen. Politici doen trouwens voorkomen dat de 3de golf nog
moet komen - iets dergelijks deden ze bij de 2de golf ook. Ze lopen
voortdurend een golf achter. Struisvogelgewijs voorkomt men de volgende
golf nooit.

Waarom konden die demonstranten zo dicht bij het torentje komen, waarom
niet van te voren de beuk erin ? Ik vond hun lawaai nogal storend,
waarom deze gekken niet afgevoerd naar een inrichting (de ggz maakt nota
bene reclame voor nieuwe klantjes want ze zijn door de oude vooraad
heen) ?

Blijft natuurlijk dat alles zo vreselijk overbodig is. Als er meer
politici met een natuurwetenschappelijke/medische opleiding zouden zijn
dan was er momenteel niet aan het handje geweest. En dan waren we ook
nog verlost geweest van de klimaatgekte, duurzaamheid en ander modieus
geleuter.

Nu we toch over het klmaat hebben: Ik heb dit jaar de klimaatconferentie
gemist (wordt in regel jaarlijks gehouden wanneer de Zon in het 13de
sterrenbeeld van de Zodiac staat). Even gesurft,
   https://nl.wikipedia.org/wiki/Klimaatconferentie_van_Glasgow_2020
Alwaar,
   Vanwege de coronapandemie in 2020 werd besloten de conferentie uit te
   stellen tot november 2021.
Oh, vandaar.
Een echte klimaatactivist hoort natuurlijk door ramen en ruiten te gaan.
  :-)