[D66] Spillage: Vandaag overlijdt de 10-duizendste Nederlander aancorona

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat Dec 12 11:48:12 CET 2020

Henk Vreekamp <henk.vreekamp at hetnet.nl>,
> Hmm, wanneer worden beleidsfiguren in deze dan gewoon 'moordenaar'
> (m/v)?

[Die 10-duizendste is inmiddels overleden]

Nimmer, lijkt me. Een goede leugenaar wordt nooit gepakt, men wijzigt
gewoon het verhaal. Wat de antivaxers/antivirus-idioten nog steeds
zeggen, dat zeiden lieden als Van Dissel ooit ook. Zelfs de WHO en de -
terecht - zo bewierookte Fauci zeiden het. De pandemie is uitgeroepen
door CNN en door niemand anders. Ik zat zelfs CNN te kijken op het
moment dat men het deed en had hier de WHO en al die pseudo-deskundigen
al ontmaskerd. Ik ben niet Orwelliaans te hersenspoelen en kan me het
verleden nog steeds herinneren. De media deugen wat dit betreft niet -
alleen het onderzoeksjournaille deugt - de media creeeren steeds opnieuw
een ander verleden en passen al doende het geheugen van mensen aan.

Een goede leugenaar vertelt zoveel mogelijk dingen die waar zijn want
dan is de kans om betrapt te worden het geringst. Een goede leugenaar
uit zich sociaal, lacht en is hartelijk want anders valt'ie onmiddellijk
door de mand. Een goede leugenaar maakt makkelijk vrienden en kent
iedereen want dan luistert iedereen.

Ik kijk graag naar zaken waar ik het niet mee eens ben. Wat mij opvalt
bij mensen als De Hond is dat ze veel meer RIVM/OMT/VWS-leugens zien dan
ikzelf, dat ze de leugens omkeren (want het omgekeerde van de leugen is
in hun visie weer wel waar) en vervolgens zitten ze er compleet naast.
Want het omgekeerde van een leugen hoeft beslist niet waar te zijn. Ik
mag dan minder leugens zien, maar ik heb niet de neiging ze om te keren
om hiervan een verhaal te maken. Mensen als De Hond (kijk naar z'n
YouTube-kanaal) hebben een ideologie en ik niet. Tekent men dat gedoe
van een leugen 2-dimensionaal uit in plaats van 1-dimensionaal te denken
dan kan men onmiddellijk zien waarom het omgekeerde van een leugen
dikwijls ook een leugen zij (2-dimensionaal kan men een bewering 4x
omkeren in plaats van 1-dimensionaal 2x heen-en-weer).

Van al die mensen die we voortdurend zien in hun rol als 'expert' mag ik
alleen Gommers maar al die anderen hoeven van mij niet - zelfs als ik
het met hen eens mocht zijn. Ik vond afgelopen zomer, toen de 1ste golf
zo goed als verdwenen was, dat een totale lockdown het beste was (hier
nog opgeschreven) want dan zou het virus daarna immers weg zijn. Maar
ja, de pseudo-wetenschappers en de politici die achter deze experts
wegdoken, wisten beter. Het resultaat van hun leugens zien we thans om
ons heen. De 3de golf zou best eens hoger kunnen worden dan de 2de - en
dan wacht ons na kersmis/nieuwjaar wellicht ook nog een 4de golf. En dit
terwijl er geen enkele golf had hoeven zijn ! Men had slechts hoeven
nadenken., meer niet.

De leugenaars zullen niet weggezet worden als moordenaar maar ze krijgen
een lintje, krijgen salarisverhoging, worden in maart met winst herkozen
en wellicht zit er ook nog een Nobelprijsje voor hen in. Wie weet.