[D66] Zonsopgang

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Aug 31 19:18:43 CEST 2020

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Liberalisme is slechts het voorstadium van fascisme volgens
> Willem Schinkel. Een juiste constatering. Fluks heeft het
> fascistische stadium reeds bereikt, teveel politiek gif en
> domheid.

Ik ben nooit liberaal geweest hoor (laat staan fascist). Al eerder
merkte ik op dat ik geen enkele ideologie aanhang. Ik probeer louter te
begrijpen wat er aan de hand is. En ik vind het altijd wel aardig om te
voorspellen wat er gaat gebeuren.

Als Orban iets zegt/doet dat klopt dan is dat toch mooi? Of die meneer
in Belarus. Ik zie dan dat de EU raar reageert op het mogelijk
manipuleren van de verkiezingsuitslag terwijl de EU zelf in het geheel
niet democratisch zij. Loekasjenko werd fel aangevallen door de
mainstream media om zijn corona-beleid maar in zijn land zijn er
evenveel mensen met corona besmet als in Nederland. Of Trump - ook die
wordt aangevallen vanwege zijn corona-beleid maar Trump sloot de grenzen
met de EU omdat de EU niets tegen corona deed. Okee, het heeft niets
geholpen maar hij deed het wel. Mensen denken iets anders omdat de
mainstream media voortdurend het verleden herschrijven. Als iemand die
links zij iets opmerkt dat juist zij, dan vind ik ook dat prima. Met dat
links-rechts gedoe zelf kan ik niets.

Volgens mij is 'Black Lives Matter' fascistisch. En Denk, Sylvana
Simons, menige rare  rapper, antifa, en zich 'links' noemende drammers.
Deze lieden hebben het nooit over een onderwerp en roepen maar wat.

Zelf vind ik mensen die iets opmerken waar ik iets van leer, of die wat
twijfel weten te zaaien, wel aardig.