[D66] Waarschuwinkje: Neerlands tweede coronagolf even groot als de eerste (?)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Thu Aug 13 08:31:40 CEST 2020

Ik, gisteren,
> En dit terwijl elke dag het aantal besmettingen/dag door de magische
> grens van 1000 kan breken.

Volgens de grafiek van Johns Hopkins gebeurde dit zowaar gisteren en is
de tweede golf momenteel even groot als de eerste. Volgens de grafiek
kwamen er gisteren 1327 besmettingen bij en het maximum van de eerste
golf lag op 1346.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Ik neem aan dat het hier echter een fout betreft. Gisteren ging er iets
mis met het aantal (inmiddels hersteld). Op dit moment ligt de lat bij
61718 besmettingen. Ik houd zelf het aantal bij en daarin kwamen er
gisteren inclusief de tweede telling 764 besmettingen bij (eventueel
wordt dit de komende uren nog ietwat gecorrigeerd).

Laten we maar zeggen: Een waarschuwinkje.