[D66] Vertrouwelijk RIVM-rapport...

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Fri Aug 7 10:53:24 CEST 2020

Henk van Lingen <henk at vanlingen.net>
> ik zit niet in een al dan niet geventileerde atoombunker, jij wel denk
> ik, Marc

De afgelopen tijd maakte ik buiten het spitsuur om een fietstochtje van
een uur of zo door Amsterdam-West. Nu we in een hittegolf zitten kan
zoiets niet meer. Kijkt de woonkamer ook nog eens uit op het zuiden...
Gelukkig ligt het bureau aan de noordkant. Met 3 flessen suikervrije
Pepsi-Max erop. Als ik alles open zet, dan wordt het binnen alleen maar
warmer. Scheelt 4 graden of meer als de gordijnen in de woonkamer
gesloten zijn.

Gisteren kwam de gemeente het geluidsoverlast meten. Ik zit in autovrij
stukje Mokum (zoiets heet een 'postzegelparkje') en dus komt de hele
buurt voor de deur feest- en verjaardag vieren, jeu-de-boulen,
tafeltennissen, voetballen of schreeuwen kleuters vanuit de zandbak - en
het ligt ook nog eens onder een aanvliegroute van Schiphol. Er zijn al 5
naaste buren overspannen geraakt/verhuisd louter vanwege het geluid. Ik
droeg gisteren thuis een mondkapje en had van de voren gezegd dat degene
die kwam meten er ook een moest dragen. Binnenskamers schijnt de
besmettingskans immers groter te zijn dan buiten.

Vanmorgen voor het eerst boodschappen gedaan met een mondkapje om. Er
was nog 1 iemand die er een droeg, verder niemand... Ik heb, met dank
aan bol.com, een uiterst fraai sterrenkundig mondkapje angeschaft, dat
weer wel...  ;-)