[D66] PodBast: Rob Jetten gevraagd als zaaddonor

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Aug 3 10:38:37 CEST 2020

Bron:  Telegraaf
Datum: 3 augustus 2020
WebTV: https://www.youtube.com/watch?v=AjpwIx0Y5_I

Rob Jetten gevraagd als zaaddonor
---------------------------------

Zoals bekend zal D66-fractievoorzitter Rob Jetten zich niet kandidaat
stellen voor het lijsttrekkerschap van zijn partij. Dat is echter niet
het enige 'aanbod' wat de 33-jarige politicus recentelijk heeft
afgewezen. 'Ik dacht: oh my god, dat gaan we niet doen.'

In de wekelijkse PodBast bespreekt Jetten een aantal persoonlijke
onderwerpen met radiomaker Bastiaan Meijer. Zo ook de meest rare
verzoeken die de D66-leider ooit voor zijn kiezen heeft gekregen.

'Een moeder die mij op tv had gezien, ik geloof bij Op1, had bedacht:
mijn dochter, die single is maar heel bewust moeder wil worden, zoekt
nog een zaaddonor', zegt Jetten. 'En jij bent echt de perfecte match.'

Hoe schattig de politicus - die een vriend heeft - het ook vond, de
moeder kreeg nul op het rekest. 'Ik dacht: oh my god, dat gaan we niet
doen. Maar ik vond het wel een heel lieve mail en heb dus superlang
moeten nadenken over hoe ik die vrouw moest beantwoorden. Maar ik had
wel iets van: that's a first, dat je die vraag krijgt.'

--------
(c) 2020 TMG Landelijke Media B.V.