[D66] WebTV: Nascholing voor artsen: Covid-19 (Wuhan Coronavirus 2019-nCoV #111)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Mon Apr 6 15:03:51 CEST 2020

Ik, eerder,

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Volgens mij wordt deze lijst niet door artsen gelezen.

Afgezien van dat iedereen dit na zijn/haar huisarts kan doorsturen
of zelf kan kijken (geneeskundige zaken zijn makkelijk te volgen,
erg wetenschappelijk is toegepaste wetenschap immers niet), geeft
het mooi aan dat er wel degelijks iets gebeurt buiten de falende
overheden om.

Wat recente voorbeelden...
* Apple is overgeschakeld op het produceren van mondkapjes.
* Bill Gates is 7 fabrieken aan het opzetten waar t.z.t. vaccins
   kunnen worden geproduceerd.

Overheden doen dergelijke dingen niet. In plaats van in het
verleden een paar honderd miljoen uit te trekken om een pandemie
te kunnen voorkomen of op dit moment de pandemie adequaat op te
vangen, geven ze liever tientallen miljarden uit om de financiele
gevolgen van hun eigen nalatigheden te verzachten. Inhoudelijk
komen ze tot niets, politici misbruiken de crisis om hun eigen
stokpaardjes te promoten en duiken weg achter pseudo-wetenschap
van zogenaamde 'experts'.

De overheid had natuurlijk al lang de industrie moeten doen
omschakelen naar dingen waar thans behoefte aan is maar men denkt
liever in termen van kinderlijke staafdiagrammen die al weer door
de werkelijkheid achterhaald zijn.