[D66] Garmonbozia, Climatitis: Herfst, Klimaatrapport, klimaatdemonstraties en het Einde van de Wereld (2)

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Sep 25 08:42:05 CEST 2019

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Domrechts en slaapliedjes, het is me wat. Ga schaapjes tellen ipv
> honden.

Als jij - als iemand die links is - iemand iets hoort zeggen waar je
het niet mee eens bent, dan is die ander toch echt niet rechts hoor.
Wel is het zo dat klimaatgekkies ongelovigen graag als zijnde rechts
afschilderen. Veel ongelovigen (ik niet) schilderen klimaatgekkies
trouwens als zijnde links af. Volgens mij heeft het met dat links-rechts
gedoe niets te maken - wel met een verlangen naar dictatuur. Enfin,
1984 en zo.

Zojuist de poolijskaartjes van Herfst 2019 geuploaded,
    http://www.fluks.combidom.com/climate/index.htm?images=September
Weinig bijzonders, dit jaar. In elk geval staan hier de feiten, wat
men er ook van vinden mag.

Wat de klimaatgekte betreft: Men zou mogen verwachten dat de jongste
generatie zich verzet tegen de denkbeelden van oudere generaties in
plaats zich door haar te laten hersenspoelen en dwangmatig te menen
dat het allemaal nog erger moet. Als ik dat Zweedse klimaatmeisje
Greta Thunberg in New York zie blaten dan zie ik iemand die buitengewoon
ernstig in de war is. Ergens is het zoiets als de Hitler-Jugend. Laat
haar in hemelsnaam weer naar school gaan in plaats van zich zo
hysterisch aan te stellen. Op deze manier loopt het beslist niet goed
met haar af.

Wat het 'wetenschappelijke' betreft: Het leuke van wetenschap is nu
juist dat men alle kanten op kan, dat het denken volkomen vrij zij in
plaats van geborneerd. Maar de klimaatgekkies menen alles zeker te
weten en verwachten algemene gehoorzaamheid en ondergeschiktheid van
hun mede-aardbewonders aan hun ideeen. Ze keren de wetenschap en de
democratie juist de rug toe. Het doet denken aan kwakzalvers die
altijd weer beweren de geneeskunde te beoefenen terwijl ze zich daar
nu juist van afkeren met alle rampen van dien.