[D66] Een negatieve spaarrente lijkt onvermijdelijk

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Wed Sep 11 09:49:33 CEST 2019

  Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl>,
> Als dit zo doorgaat is de hele EU straks in handen van de ECB e de SNB.
> Ik vraag mij af of dat wel de bedoeling kan zijn...

Als men binnenkort geld leent, krijgt men dan rente toe ? Als men dan
genoeg leent, den heeft men nog steeds een soort rente op z'n spaargeld.
Zal wel niet, maar het is wel zo consistent.

Ik speel al een tijd met de idee om m'n spaarduiten buiten de Eurozone
te stallen. Ben ik van alle ellende (rente, t.z.t. het ontploffen van de
Euro) af. Noorwegen, U.K. na de Brexit ?

Marc Fluks, Amsterdam