[D66] Mijn interpretatie van de (voorlopige) uitslag

Dr. Marc-Alexander Fluks fluks at combidom.com
Sat May 25 12:06:15 CEST 2019

Antid Oto <jugg at ziggo.nl>,
> Met D66 gaat het electoraal de goede kant op. Homo's halveren. Met een
> vrouw aan het roer had men dit debacle zich kunnen besparen.

  [Ik begrijp deze zinnen niet helemaal]

Als men lid is van een partij (en ik ben lid van d66) dan wil men dat de
partij het in alle opzichten goed doet. Niet alleen electoraal maar ook
inhoudelijk. Probleem met D66 de afgelopen jaren is dat het er
inhoudelijk nogal aan schort. D66 is niet alleen een ideologische partij
geworden maar gaat hierbij ook nog eens vreselijk over de top. Zonder
dat het trouwens ergens over gaat. In plaats hiervan klinkt er eindeloos
gezeur over de EU, homogeleuter en zevert men wat over het klimaat. En
onlangs ging het weer over dat er nog meer immigranten bij moeten komen
(ik hoorde toevallig gisteren zowaar weer eens Nederlands spreken in
Amsterdam - dat was alweer een tijdje geleden dat ik dit voor het laatst
hoorde, een paar maanden of zo). Ik versta geen oosteuropees geklets.

Ik gebruik het woord 'burger' (wat is er mis met dat woord ?) omdat ik
het woord 'kiezer' te mager vind. Ik wil dat mensen (burgers) iets te
zeggen krijgen. Lees: Meer (en veel) referenda. Ik wil dat niet alleen
alle politieke ambtdragers worden gekozen maar ook rechters en
officieren van justitie. En ik heb niet veel op met de
pseudo-progressiviteit van de afgelopen jaren. Zelf hang ik evenwel
niets aan, mijn verstand staat wat dat betreft echt op '0' - ik kijk
liever hoe het er aan toegaat om me heen en dan zie ik dat de meeste
medeburgers heel erg kwaad zijn op al die politici die de boel maar
blijven ontregelen en daarmee nog wegkomen ook.

Wat het 'burgermannetje' betreft dat ik zou zijn: Ik vind het inderdaad
raar dat In 't Veld niet naar de kapper gaat (dit is geen haardracht
meer, dit is een oerwoud) en dat Timmermans zich niet scheert (of een
man laat z'n baard staan of hij scheert zich - zo'n boeventronie is echt
nergens voor nodig).

Matc Fluks, Amsterdam